Uppdrag 92 – Internationalisering
Digitalisering och e-handel gör att dagens konsumenter kan välja att handla från hela världen. Detta gör att konkurrensen ökar men ger också möjligheter för svenska företag att nå kunder internationellt.
I det här uppdraget kommer du ta reda på mer om butikens/företagets internationella handel och vilka digitala lösningar de använder för det.
Nivå
Gymnasiet (APL/Lärling)
Tema
Digitalisering, Internationalisering
Område
Digital kompetens, Initiativ, Kommunikation, Organisation, Utveckling
Agera
- Ta reda på hur företaget säljer sina produkter till kunder utanför Sverige.
- Vilka digitala verktyg använder företaget för att nå dessa kunder?
Reflektera
- Vad kan det finnas för anledningar till att företag satsar eller inte satsar på den internationella marknaden?
- Vilka för- och nackdelar kan det finnas med konkurrens från internationella e-handlare?
Lära
Dokumentera och presentera på det sätt som du kommit överens om med din lärare/handledare.