Uppdrag 6 – Kundklubb
Kundklubben/lojalitetsprogrammet är en viktig del när det gäller att bygga relationer med kunder. I det här uppdraget kommer du att arbeta med kundservicen i butikens/företagets kundklubb/lojalitetsprogram.
Nivå
Gymnasiet (APL/Lärling)
Tema
Kundservice
Område
Kommunikation, Service
Agera
- Ta reda på vad det innebär att vara medlem i butikens/företagets kundklubb.
- Värva nya medlemmar till kundklubben. Träna på att i kundsamtalet lägga in innebörden och fördelarna för kunden att vara medlem i kundklubben.
Reflektera
- Vilka fördelar finns det för kunden att vara med i butikens/företagets kundklubb?
- Hur kommunicerar butiken/företaget med kunder för att de ska bli medlemmar i kundklubben
- Vad är det i din butiks/företags kundklubb som gör att kunden upplever att hen får en god kundservice genom att vara med i kundklubben?
- Hur blev resultatet av dina försök att värva nya medlemmar till kundklubben?
Lära
Dokumentera och presentera resultatet på det sätt som du kommit överens med din handledare/lärare.