Uppdrag 98 – Kundrelationer
Många av de kundsamtalen som butiker/företag hade innan sociala medier fanns var något som pågick mellan två personer över telefon, mejl eller i butiken. Idag kan dessa samtal lika gärna ske öppet i det offentliga rummet. För att kunna skapa bra kundrelationer gäller det att finnas tillgänglig och där kunderna finns.
I det här uppdraget får du lära dig mer om företagets kundrelationer och vilken inverkan digitala kanaler kan ha på dem.
Nivå
Gymnasiet (APL/Lärling)
Tema
Digitalisering, Kundrelationer
Område
Digital kompetens, Initiativ, Kommunikation, Utveckling
Agera
- Ta reda på nätet vad kunderna tycker om företaget.
- Var hittar du informationen?
Reflektera
- Är det viktigt att vara öppen mot sina kunder?
- Vilken information kan vara bra att dela med sig av?
- Har kunden alltid rätt?
- Hur bemöter företaget negativ kritik?
Lära
- Diskutera med dina klasskamrater och jämför med deras upplevelser.
- Dokumentera och presentera på det sätt som du kommit överens om med din lärare/handledare.