Uppdrag 11 – Serviceorganisation
Service kan i stort delas in i två delar, kundbemötande och den service som är uppbyggd och organiserad kring produkten. I det här uppdraget kommer du att arbeta med den organiserade servicen. När du genomfört detta uppdrag kommer du att ha förståelse för butikens/företagets serviceorganisation.
Nivå
Gymnasiet (APL/Lärling)
Tema
Kundservice
Område
Organisation, Service
Agera
- Ta reda på vilken kundservice som finns i företaget utöver det som handlar om kundbemötande.
- Hur kan butiken/företaget marknadsföra sin organiserade service?
Reflektera
- Vilken tillgänglighet har butiken/företaget i olika säljkanaler när det gäller kundtjänster som leveranser, support och öppettider?
- Hur får kunderna kännedom om den service som de erbjuds?
- Vad skulle du vilja utveckla vidare inom den organiserade servicen?
Lära
Dokumentera och presentera på det sätt som du kommit överens om med din lärare/handledare.