Uppdrag 28 – Rutiner
I det här uppdraget kommer du arbeta med företagets policys, regler och rutiner för öppet köp, garantier, reklamationer och byten.
Nivå
Gymnasiet (APL/Lärling)
Tema
Försäljning, Rutiner
Område
Försäljning, Kommunikation
Agera
- Ta reda på vilka rutiner som gäller i din butik/företag när det gäller öppet köp, garantiåtaganden, reklamationer och byten.
- Ta reda på kundernas syn på hur butiken/företaget handskas med detta.
- Förbered frågor och prata med minst fem kunder som vill utnyttja garanti, reklamera något eller byta en vara.
Reflektera
- Är butiken/företaget tydlig med policys, regler och rutiner? Följs de?
- Hur upplevde kunderna butikens/företagets hantering av detta?
- Vad kan förbättras?
Lära
Dokumentera och presentera på det sätt som du kommit överens om med din lärare/handledare.